Stats counter, realtime web analytics, heatmap creator
Chci vyhledávat v:

Zima je pro náš organismus zřejmě nejsložitější roční období. Často přibíráme na váze, naše tělo se během zimy zanese řadou škodlivin a toxických látek a celkově se necítíme ve „své kůži".

   detox 

Není proto od věci, věnovat už na konci zimy svému tělu náležitou péči, zkusit alespoň odlehčit jídelníček, zaměřit se na zdravější potraviny, více se hýbat a začít už i s detoxikací, kterou si řada z nás spojuje až s jarem. Právě včasnou a potřebnou detoxikací budeme moci přivítat jaro v dokonalé kondici a užít si ho už od jeho startu. A hlavně nezapomínejme při detoxikaci ani na pleť, která je pro to, abychom se cítili plni energie a ve své kůži, základem.

Zkraťme si zimu!

Mezi nejméně oblíbené roční období patří u většiny populace právě zima. Důvodů je hned celá řada, od nevlídného a mrazivého počasí, přes vyšší počet onemocnění a nutnost oblékat se do více vrstev oděvů až po nepříjemnou zátěž našeho organismu. A jak se na konci zimy zbavit nežádoucí únavy, ospalosti a pocitu nepohodlí a celkové těžkosti? Řešení představuje hlavně detoxikace organismu, kterou podvědomě nastavíme tělo na jaro a pomyslně si tak krátíme zimu.

Zdravý jídelníček a konzumace odlehčených potravin, dodržování pitného režimu, zvýšení pohybových aktivit i péče o pleť a její čištění – přesně tak by měl vypadat zatáček detoxikace organismu, který bychom neměli odkládat. Brzký začátek se nám totiž vyplatí a dřívěji se opět budeme cítit ve své kůži.

Stravování jako základ

Jako by nás zima nutila konzumovat nezdravá, sytá a těžká jídla. Zkrátka nám přes zimu nějak více chutná, o Vánocích své nezdravé stravovací návyky nastartujeme a pak se jich ne a ne zbavit. Vedle několika kil navíc, které nám zima přinese, se s nimi většinou pojí i nepříjemné pocity těžkosti a únavy.

Důležité pro správné pročištění a detoxikaci těla je i změna jídelníčku. Těžká jídla, tučná masa, hutné omáčky nebo knedlíky a bílé pečivo můžeme zkusit nahradit za krůtí nebo kuřecí maso, vyzkoušet lze i zeleninové saláty, ryby, které jsou zdrojem omega3 mastných kyselin, ovoce jako avokádo nebo i konzumaci celozrnného či žitného pečiva. Uvidíte, že už po pár dnech se budete cítit lehčeji a více nabití energií.

Pitný režim není klišé

O pitném režimu se toho namluví hodně hlavně v létě, ale zapomínat na něj nesmíme ani během zimy, zejména pak v případě, že se snažíme náš organismus pročistit. Stále platí, že dospělý člověk by měl vypít minimálně 2 litry vody denně. Pravidelný a kvalitní pitný režim totiž ještě podpoří naši snahu o detoxikaci těla a odvede z něj škodliviny, které budeme postupně vylučovat. Navíc vhodný pitný režim a dostatek tekutin působí proti zadržování vody v těle, které také může stát za přibíráním na váze nebo za otoky těla, zejména pak končetin.

Důležité jsou samozřejmě i tekutiny, které během dne vypijeme. Jako nejideálnější jsou různé přírodní ovocné a zeleninové šťávy, ale i samotná voda nebo zelený čaj. Naopak káva, cola a další sladké limonády pro náš organismus přílišnou výhrou nejsou. Navíc pravidelný pitný režim a kvalitní nápoje se projeví například i na kvalitě naší pleti, která bude svěží a dostatečně hydratovaná.

Každý den více pohybu

K nastartování organismu, zbavení se únavy a podpory očisty těla pomůže i fyzická aktiva. Zvláště pokud jste si dali Novoroční předsevzetí týkající se hubnutí a zdravého životního stylu, je nyní nejvyšší čas začít ho plnit. Začnete klidně zvolna, každý den přidávejte drobné pohybové aktivity, jako třeba ranní nebo večerní procházky či vynechání jízdy MHD na kratších vzdálenostech, které ujděte raději pěšky.

Plavání, tanec, aerobic nebo další pohybové aktivity vaši snahu mohou jen podpořit. Uvolníte tak dokonce endorfiny a pohyb vás bude maximálně nabíjet, bavit a dopřeje vám i pocit štěstí.

Detox od hlavy k patě

Při správném dexotu se však nesmíte soustředit jen na organismus jako takový, ale musíte vzít v potaz i vaši pleť. Právě v ní se totiž drží celá řada škodlivin, která na ní přes zimu ulpěla a mohou přes ní dokonce pronikat dále do organismu.

Nutné je tak pravidelné čištění a odličování pleti, při kterém jí zbavíme škodlivin, zbytků líčidel, nečistot, mastnoty i odumřelých kožních buněk. V rámci detoxikace je pak vhodné používat i komplexnější přípravky, které pleti zajistí revitalizaci, detox, zbaví ji stresu a hydratují ji (např. Antistres Lifting Sérum, krém apod).

Péče o pleť je tak při předjarní očistě organismu základ. Jednak podpoří zdraví pokožky a zabaví ji toxických látek, které se mohou projevit například zhoršením stavu samotné pleti, ale také dokáže odstranit škodliviny a zamezit jejich pronikání hlouběji do organismu, kde mohou způsobit výraznější problémy.

Překvapte svůj organismus letošní včasnou detoxikací a přivítejte jaro krásní, zdraví a plni energie.

   detox1

Lenka Netušilová

 

 

bnr IB2016 GIF 300x300 01

 bej16 300x300