Stats counter, realtime web analytics, heatmap creator
Chci vyhledávat v:

Jaro a sluníčko nás láká do přírody a za sportováním. Už přesně víte, kde a jak se vydáte? Ať se chystáte na procházku nebo vrcholový sportovní výkon, máme pro vás tři jarně-sportovní tipy. Pohyb, odpočinek a strava – trojice, která má zásadní vliv na to, jak se na jaře a vlastně celkově budeme cítit.

   jarprotazeni

Začněme u toho, jak tělu na jaře trochu ulehčit a připravit ho k výkonům:

1. Střídmá strava, dostatek tekutin a spánku

Náš jídelníček nás ovlivňuje mnohem víc, než si myslíme. Není třeba začínat s radikálními změnami, stačí zařadit alespoň ty drobné. Ze začátku stačí vyhýbat se uzeninám a přesoleným pokrmům, instantnímu jídlu a sladkostem. Místo toho si dopřejte dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Důležité je zvýšit především příjem vitamínů A, C a B. Pro dobré trávení je důležitý dostatek vlákniny - najdete ji především v luštěninách, ovsu, žitu, ječmenu a kořenové zelenině.

Stejně důležité je zvýšit i příjem tekutin - ideálně vody, díky vodě se mohou škodlivé látky vyplavovat z těla pryč. Vhodné jsou také očistné čaje, které tělo zavodní. A třetí zásada – spánek – i když máme více sluníčka a cítíme více energie, neznamená to, že by vám stačilo méně spánku.

2. Sport a pohyb, to pravé pro jarní období

Dostatek pohybu vám pomůže zbavit se jarní únavy a ospalosti. Při sportu se vyplavují tzv. hormony štěstí, endorfiny, které jarní deprese zaženou. A co když chybí motivace?

* Už při výběru sportu berte jako prioritou číslo 1 to, aby vás sport především bavil a abyste se na něj těšili.

* Je vašim sportem běh nebo cyklistika? Potají přemýšlíte o nějakém závodě? Přihlaste se hned! Blížící se termín závodu pro vás bude tou správnou motivací.

* Zkuste něco nového! Fantazii se meze nekladou. Zkoušeli jste například longboard? Pokud jste příznivci koloběžky nebo skateboardu, musí vás longboard nadchnout. Je jeho delší verzí, má zhruba okolo jednoho metru, a proto je stabilnější.

3. Vypořádejte se se svalovou únavou

Většinou chceme všechno hned, a tak si naložíme příliš. Pokud jste i vy skočili do jarního sportování po hlavě, nejspíš se budete potýkat s přetaženými a namoženými svaly, tedy se svalovou únavou.

Bolest svalů se dostaví nejčastěji druhý až třetí den po sportovní aktivitě. V tom případě je třeba zvolnit a dopřát tělu odpočinek. Se svalovou únavou můžete úspěšně bojovat krátkou masáží. Ideálním pomocníkem je například francovka ALPA nebo chladivá emulze ALPA s mentolem, obsažené silice podporují prokrvení pokožky, uvolnění a regeneraci svalů. Vítaným zakončením sportovní aktivity může být také sauna nebo teplá lázeň opět s několika kapkami francovky ALPA.

 

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

bnr IB2016 GIF 300x300 01

 bej16 300x300