Stats counter, realtime web analytics, heatmap creator
Chci vyhledávat v:

Přirozenou vlastností člověka je lenost. Lenost dělat domácí práce, do nichž se nám dvakrát nechce, lenost jít si zacvičit, ale i lenost navazovat nové kontakty nebo utužovat ty staré. Jenže když pak nastane chvíle, kdy potřebujeme s něčím pomoci, lenost je tatam a my ihned voláme SOS. Ano, velmi často kontaktujeme lidi pouze ve chvíli, kdy od nich něco potřebujeme. Ale pozor, s každým dalším takovým telefonátem se ochota pomoci na druhé straně snižuje, a nebude trvat dlouho, a brzy váš telefon už nikdo nezvedne. Jak se této situace vyvarovat a jak mít ve svém telefonním seznamu více lidí, na něž se můžete obrátit?

   1234411 10201306573198668_1283995937_n

Přemýšlejte nejen v režimu „kde brát", ale také „co mohu dát já těm druhým". Nikdy nezapomeňte vaše známé, obchodní partnery, klienty a kamarády kontaktovat prostě jen tak, nebo proto, abyste se zeptali, zda od vás něco nepotřebují oni. Je důležité vědět, jak se mají, jak se jim daří v práci, je milé jim popřát k narozeninám či k úspěchu. Krátký telefonát, stručný e-mail nebo sms má mnohdy větší váhu než věcný dar dodaný posléze za poskytnutou službu.

Jak ovšem s navazováním nových kontaktů začít?

1. Začněte s networkingem hned teď. Máte-li strach se seznamovat, začněte s lidmi, kteří vám jsou blízcí, např. kamarádi vašich kamarádů, nebo člověkem, který s vámi čeká ve frontě. Pomozte si tím, že jí/mu pochválíte kabát, hodinky, prohoďte dvě tři věty třeba o počasí. Trénujte si jednoduše navazování kontaktů s kýmkoli. S čím více lidmi se seznámíte, tím přirozenější pro vás pak bude navazování nových kontaktů později s potenciálními obchodními partnery či klienty. Všude kolem vás jsou skvělé příležitosti. Buďte zvědaví, co daný člověk dělá, jaké má zkušenosti, koníčky, problémy. Nikdy nevíte, zda právě on není někdo, s kým se můžete vzájemně obohatit.

2. Vytvořte si svojí komunitu lidí, a to z těch, kteří vám jsou buď po soukromé stránce, nebo po obchodní stránce blízcí. Vzájemně se od sebe v komunitě učte, pomáhejte si a spolupracujte. Vaše databáze kontaktů tak navíc tímto sdílením společných zájmů poroste geometrickou řadou.

3. Vnímejte nové lidi nejprve jako přátele, a až poté jako klienty nebo obchodní partnery. Zajímejte se o to, co dělají, co je baví, o jejich úspěchy, ale i starosti. Naslouchejte. Nečekejte jen na nejbližší příležitost, kdy nabídnete své služby či produkty. Pokud lidé vycítí, že o ně máte skutečný zájem, sami vytvoří příležitosti, kde můžete spolupracovat, protože budou naslouchat tomu, co děláte a čím žijete vy.

4. Objevujte, co vás spojuje. Přemýšlejte, v jakém oboru se cítíte dobře, kde se chcete v budoucnu realizovat. Jistě, celkový široký záběr v rámci kontaktů není k zahození, ale je mnohem jednodušší začít s navazováním kontaktů s lidmi, s nimiž máte mnohé společného a můžete na dané téma jednodušeji navázat. 

5. Zůstávejte se všemi v kontaktu. Že to není možné? Stručný e-mail, krátký telefonát nebo pozvánka na akci nezaberou příliš mnoho času. Organizujte společné obědy, večeře, drinky po práci. Staňte se mistry v propojování a vaši známí vás budou brát jako někoho, bez koho se jednoduše nelze obejít.

   1234805 10201306571718631_716906295_n

Networking vyžaduje trpělivost, soustředěnost, zájem o lidi, ochotu naslouchat a pomáhat. Je to také umění myslet a jednat několik kroků dopředu a předvídat, na jaké lidi a z jakého oboru se budete chtít později obracet. Ať už to jsou lidé z finančního sektoru, ze stavebnictví, z PR nebo z event managementu, snažte se vytvořit vaši síť kontaktů dříve, než ji budete skutečně potřebovat. Vždy je totiž lepší kontaktovat někoho, koho již nějakou dobu dobře znáte a již jste pro něj v minulosti něco udělali, než někoho, kdo vás ještě vůbec nezná a není motivován pro vás něco udělat. Zákon pravděpodobnosti říká jasně – čím více kontaktů si vytvoříme, na tím více lidí se můžeme později s úspěchem obrátit.

Jednou ze zábavných příležitostí, kde se můžete během jednoho večera bez studu a strachu seznámit s více než padesáti zajímavými lidmi s různých oborů, s novými přáteli či budoucími obchodními partnery, je Business & Pleasure Networking. Jedno české přísloví říká: „Nejdřív práce, a teprve pak zábava!" Business & Pleasure Networking přichází s revolucí a obrací toto přísloví naruby. Nejprve zábava a potom práce. Setkání, kde se zábavné seznamování snoubí s inteligencí a obchodním potenciálem účastníku je investicí, která se rozhodně vyplatí.

Pro více informací o networkingových akcích kontaktujte Lenku Schánovou na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo 606 771 767.

K napsání článku se autor inspiroval knihou Nikdy nejez sám od Keitha Ferrazziho.

Pro více informací navštivte webové stránky www.schanova.com 

Autor: Lenka Schánová, editace: Monika Nevolová 

 

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

bnr IB2016 GIF 300x300 01

 bej16 300x300