Stats counter, realtime web analytics, heatmap creator
Chci vyhledávat v:

Vystoupili jsme na zastávce Malá Chuchle, z autobusu, který vyjíždí ze Smíchovského nádraží a první most oficiálně pojmenovaný Branický byl před námi. Neoficiální a více známý most je název Most Inteligence.

   most-inteligence

Je to železniční most vybudovaný v padesátých letech minulého století. Málo se o něm ví, že je určen i pro chodce a cyklisty. Most Inteligence v Praze - Braníku . Branický most (lidově zvaný též Most inteligence) je železniční most s chodníkem pro pěší, přemosťující údolí Vltavy v jižní části Prahy mezi Malou Chuchlí a Braníkem, budovaný v letech 1949–1955 a pro železniční dopravu zprovozněný 30. května 1964. Oficiálně pojmenován byl v roce 1969.

Přecházíme po mostě, máme možnost vidět doposud neznáme pohledy na Vltavu. Nad námi kostelík na Chuchlí v pozadí Barrandovský most a vpravo Branický pivovar . Jdeme po místě druhé neexistující koleje a šíře mostu je opravdu velká .Na obou koncích je nově opravený vstup na mostovku a tak po schodech pohodlně klesáme na branický břeh a kolem golfového hřiště se dostáváme na turisticko – cyklo stezku až do Modřan . V neděli zde byl ohromný provoz , chodci , bruslaři , cyklisti a maminky s kočárky naplnily stezku až na hranici únosnosti . S velkou mírou opatrnosti docházíme k občerstvení kousek od nádraží Modřany . Nad námi se tyčí nafukovací atrakce pro děti a na trávě odpočívají a sluní se další lidé . Krásná atmosféra jarního dne . Po té se kolem modřanského zdymadla dostáváme k městskému přívozu do Lahoviček . Přívoz je v MHD Praha a tak zde platí jízdenky i předplacené karty. Ocitáme se na druhé straně Vltavy a pokračujeme po cyklostezce nyní vedoucí do Radotína . Pod Lahovickým mostem a kolem radotínského přístavu až k Radotínskému mostu . Je to dálniční most mezi dálnicí D5 a D1 překlenujíc Radotínské údolí .

Provoz na mostě, který je označován za nejdelší v České republice, byl zahájen 20. září 2010. A zde je pod mostem nová lávka pro cyklisty a turisty přes Berounku a je již v provozu . Podle informací i druhá lávka přes Vltavu , kousek dále , je možno přejet . Tuto informaci jsme si neověřili jelikož jsme pokračovali do Radotína na nádraží a pak domů.

Oba mosty od sebe dělí více než šedesát let od výstavby a každý má své kouzlo a krásu. A hlavní je jejich využití pro turistiku a cyklistiku v Praze a okolí.

Další fotografie z výletu ...

Cestopisy a Výlety po Čechách : www.cysnews.cz 

Autor a foto : Jiří Cysař

 



 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

bnr IB2016 GIF 300x300 01

 bej16 300x300