Čas dekoltů a plavek se neúprosně blíží. Proto se zaměřte na prsní svaly, které formují tvar a pevnost poprsí. Jak udržovat svá prsa krásně pevná a kulaťoučká?

   cvikprsa

Mít ňadra jako jablíčka to chce krapet štěstí v genetice, ale velkou dávku péče. Protože prsa jsou tvořeny z velké části převážně tukem, vyžadují silné prsní svaly, tím spíš pokud k vám matka příroda byla štědrá a nadělila vám do vínku bujné ženské tvary! Pravidelným cvičením předejdete povislému poprsí. Další důležitou roli hraje správná podprsenka a péče o dekolt – masáže, kosmetika a samozřejmě ty správné cviky!

Na pevná prsa činkami!
Lehněte si na záda, ideálně na overball, či nějakou vyvýšenou stoličku, do každé ruky uchopte činky. Rozpažte propnuté paže a předpažujte je před sebe. Sérii cviků na prsní svaly provádějte pomalu a silově. Na prsní svaly platí výdrž, to znamená, že si můžete cvik i různě rozfázovat a vydržet v zatnutých pózách několik vteřin.

Vydržte ve stejné pozici, ale místo předpažování "obloukem", lokty krčte a propínejte paže před sebe. Každou kombinaci hravě zvládnete po dvaceti cvicích!

Stlačování
U druhého cviku využijte míček! Ruce spojte před hrudníkem a mezi dlaně vložte míček, který se budete snažit stlačit. Nezapomeňte držet lokty ve vzduchu v jedné rovině.

Kliky o zeď
Prsní svaly se zocelují i klasickými kliky, k nimž má většina žen mírnější odpor. Vy zvolte chytře jen "lehčí" variantu, která dohlídne na perfektní prsa. Postavte se čelem ke zdi, a v úrovni ramen se dlaněmi opřete. Pomalým tahovým posilováním krčte lokty a přibližujte trup, který by měl zůstat po celou dobu posilování rovný a zpevněný.

Protažení
Nyní si prsní svaly protáhněte protipohybem. Ruce dejte v bok a snažte se lokty tlačit co nejvíce dozadu, jako byste se chtěla za záda lokty navzájem dotknout.

Skvělým posilováním na pevná prsa je i plavání, či vzpírání v posilovně. Pravidelné posilování prsních svalů nepodceňte zejména u diety! Jakmile jde vaše váha dolu, zmenší se vám bohužel i vaše prsa. Je důležité, abyste měla prsní svaly v dobré kondici, aby tak zabránili povislému unavenému efektu "vytahaných" prsou.

Marcela