Žízeň se dá natrénovat
Vypěstujte si návyk, který povzbudí vaši touhu po vodě. Na stůl nebo na jiné místo, kam se díváte mnohokrát za den, postavte lahev, džbán nebo sklenici plnou vody. Kdykoliv se na ni podíváte, podvědomě vám vyprahne v ústech a vy se budete muset napít.

   Woman drinking

Tak jako domácí zvířata reagují pavlovovými reflexy na natrénovaný zvuk či předmět, vy při očním kontaktu s lahví začnete pociťovat nutkavou potřebu napít se. A o to jde. Hodně pít. Zkuste si postavit na viditelné místo třeba domácí výrobník čerstvé sodovky SodaStream. Nejen, že jeho neotřelý design přitáhne vaši pozornost, ale čerstvě připravená sodovka přiměje k pití i toho největšího odpůrce kohoutkové vody.

Ženy a děti pociťují nedostatek vody rychleji, než muži
Dámy reagují na úbytek vody v těle citlivěji, i když nemají pocit žízně. Při zátěži se ženské tělo rychleji dehydratuje. Dívky mají méně svalů, takže i menší podíl vody v nich, proto si tělo musí brát při fyzickém výkonu více vody z oběhu. Děti jsou na tom s pitím obdobně. Měly by dokonce vypít ještě víc, než dospělí, protože dětské tělo je ve vývinu a potřebuje brát z vody sílu a živiny. Přestože medúze, natož okurce, které obě obsahují 95 % vody, se se svými 70 % vody v organismu nikdy nevyrovnáme, je nutné tekutinu neustále doplňovat.

Nárazové pití je nebezpečné
Pít je třeba průběžně, protože nenadálé pití nadměrně zatěžuje ledviny a srdce. Naopak zvyknete-li si vypít každou chvíli skleničku nebo alespoň doušek vody, zaktivníte činnost jater a ledvin, ty se začnou s průtokem vody pročišťovat a snadněji vyplaví toxiny z těla. To navíc znamená, že dostatek tekutin přispívá ke správnému fungování metabolismu, a tudíž vám pomůže v boji s přebytečnými kily.

Kudy teče, tudy léčí
Iránský vědec a doktor Fereydoon Batmanghelidj provedl mnoho testů na svých pacientech, aby potvrdil domněnky o léčivých účincích vody. Ordinoval nemocným na migrény, zácpu i žlučníkové problémy prosté pití vody. Ukázalo se, že zkoumaní jedinci měli žízeň. Dehydratace se jen usadila v těle na jednom místě, a to začalo bolet. Na staré dobré poučce našich babiček o tom, že se musí hodně pít, tedy rozhodně něco bude.

Skleničková metoda
Extra sklenice vody ve správnou dobu dokáže přímo zázraky. Naučte se proto pít vodu účelově. Dvě sklenice vody po probuzení pomůžou nastartovat organismus. Jedna sklenka před jídlem stimuluje trávení. Vypitá sklenice vody před koupáním napomáhá snížení krevního tlaku. Sklenička vody před ulehnutím zas předchází srdečnímu záchvatu a mrtvici. Člověk, který pije pět sklenic vody denně, má o 54 % nižší riziko vzniku srdečního infarktu, než člověk, který vypije o dvě sklenice méně. Dáte-li si hned zrána hrnek teplé vody, třeba s kapkou citrónové šťávy, podpoříte tak činnost střev. Navíc je takový drink skvělým detoxikačním prostředkem! Abyste i hned po ránu měli na vodu chuť, udělejte si sklenici čerstvé domácí sodovky.

Važme si vody
780 milionů lidí vůbec nemá přístup k dobré vodě, a proto stráví denně tisíce žen až 200 milionů hodin sháněním vody pro rodinu. V africkém Nairobi stojí městská voda dokonce desetkrát víc než v New Yorku! Buďme proto k vodě šetrní a važme si toho, že je všude dostupná, ve výborné pitné kvalitě a v porovnání s balenou vodou téměř zadarmo.

TIP
Trénujte si pitný režim s nejnovějším výrobníkem SodaStream PLAY v pestrých barvách.

Sara Pralovszka