Je cvičení Vaše přirozenost? Máte štěstí – ne všichni na to mají stejný názor. Ale ani Váš dobrý pocit nemusí znamenat, že cvičíte dobře. Víte, na co si dát hlavně pozor?

   cvic

Základem je pravidelné cvičení a posilování svalových partií a samozřejmě, jak jinak životospráva.

První chyba! – NEPRAVIDELNOST - neboli „Zítra už určitě půjdu!"
Určitě si půjdu zase co nejdřív zacvičit. Dneska to sice nestihnu, ale zítra už ano! Slyšíte se? A věřte tomu, že nejste sama. Není pravda, že nejtěžší je začít cvičit – nejtěžší je pro většinu z nás u cvičení zůstat. Lenost je věrný přítel člověka a vždy se najde nějaký důvod, proč zrovna dnes to nepůjde a nevyjde. Překonat tuto fázi, to znamená dobu, než si na cvičení navyknete a vaše tělo ho začne vyžadovat, není absolutně lehké.
A co s tím máte dělat? Nemusíte přece cvičit v posilovně hodinu. Propadněte kouzlu kruhového tréninku. Zkuste jít cvičit na vybraných hydraulických pístových strojích a aerobních stanovištích během pouhé půl hodiny tam procvičíte a posílíte všechny svalové skupiny. A nebudete se muset bát, že nebudete vědět, jak cviky správně provádět – poradí vám zkušené trenérky.

Druhá chyba: NEPROCVIĆUJI VŠECHNY PARTIE aneb „Potřebuji přece jen zpevnit břicho."
Když se chci zbavit bříška, nemůžu jen posilovat břišní svaly. Základ správného tréninku je pravidelné procvičování a posilování všech svalových partií, tedy ne jenom ty „problémové". Na toto je ideální právě koncept kruhového tréninku, kde při cvičení v pravidelných intervalech budete střídat zátěž pro jednotlivé svalové partie. Využití hydraulických pístových strojů proto umožňuje zaručuje plynulé setrvání v tzv. aerobní zóně, kdy tělo nejlépe spaluje tuky.

Třetí chyba: ZAĆNEME BĚHEM neboli „Protože běhají všichni, tak já budu taky."
Je běhání chyba? Možná to bude znít paradoxně, ale může to tak opravdu být. I když je běh poslední dobou stále více v kurzu pro někoho, kdo necvičil to může být velmi nevhodná aktivita. Přes den jen sedíme u počítače a pak se jednou večer rozhodneme, že jdeme běhat. Proto, pokud člověk se cvičením začíná a jeho tělo není na trénink navyklé, je lepší začít komplexním typem cvičení. Dostanete tak své tělo postupně do kondice a navyknete je pravidelnému pohybu. Trénink navíc probíhá pod dohledem trenérky, která nedovolí, abyste si při cvičení ublížila.

Katka Horová